Smolensk-2010.pl CHCEMY PRAWDY O ZAMACHU NA PREZYDENTA

23 Mar 2011

Piotr Wolwowicz - Pytasz mnie z rep. Andrzeja Rosiewicza - wyeliminowany za poglądy

Wyeliminowany przez Elę Zapendowską, ktora przed laty z powodzeniem przygotowywała  w Wojewodzkim Domu Kultury w Opolu piosenkarzy do eliminacji do konkursów piosenki radzieckiej w Zielonej Gorze.
Dzisiaj jej nie podoba sie dobór repertuaru młodego wokalisty z Dudni k/Sanoka, ktory obdarzony jest fantastycznym głosem.  Ale to nie głos ani interpretacja decyduje, tylko tekst piosenki. Patriotyzm nie jest w cenie u Eli Zapendowskiej, a Kora o mało nie umarła.
Piotr Wolwowicz jest niekłamanym zwycięzcą tych eliminacji programu TV. Na stronę youtube z jego piosenka wchodzą dziesiątki tysięcy słuchaczy. Ale w Polsacie rządzi inna dialektyka. Tu nie ma mowy o patriotyzmie ani o Polsce. Najlepiej jakby Wolwowicz zaśpiewał coś z repertuaru tak promowanego geja Eltona Johna, który już zaadoptował dziecko. Wtedy by najprawdopodobniej wygrał wg. oceny jury.
Dziwne, nieprawdaż?



A tu wykonanie Andrzeja Rosiewicza w całości.



Pytasz mnie

Pytasz mnie, co właściwie Cię tu trzyma
Mówisz mi, że nad Polską szare mgły
Pytasz mnie, czy rodzina, czy dziewczyna
I cóż ja, cóż ja odpowiem Ci

Może to ten szczególny kolor nieba
Może to tu przeżytych tyle lat
Może to ten pszeniczny zapach chleba
Może to pochylone strzechy chat

Może to przeznaczenie zapisane w gwiazdach
Może przed domem ten wiosenny zapach bzu
Może bociany, co wracają tu do gniazda
Coś, co każe im powracać tu

Mówisz mi, że inaczej żyją ludzie
Mówisz mi, że gdzieś ludzie żyją lżej
Mówisz mi, krótki sierpień, długi grudzień
Mówisz mi, długie noce, krótkie dnie

Mówisz mi, słuchaj stary jedno życie
Mówisz mi, spakuj rzeczy, wyjedź stąd
Mówisz mi, wstań i spakuj się o świcie
Czy to warto, tak pod góre, tak pod prąd

Może to przeznaczenie zapisane w gwiazdach
Może przed domem ten wiosenny zapach bzu
Może bociany, co wracają tu do gniazda
Coś, co każe im powracać tu

Może to zapomniana dawno gdzieś muzyka
Może melodia, która w sercu cicho brzmi
Może mazurki, może walce Fryderyka
Może nadzieja doczekania lepszych dni

Może to zapomniana dawno gdzieś muzyka
Może melodia, która w sercu cicho brzmi
Może mazurki, może walce Fryderyka
Może nadzieja dla ojczyzny lepszych dni

I jeszcze jedno wykonanie Andrzeja Rosiewicza



A tutaj chyba najlepsza porownawcza wersja tego co sie podoba jury i tej piosenki Wolwowicza. Zachodzi pytanie, kto to dobiera to jury? I w jakim kierunku zmierzamy dzisiaj.

2 comments:

  1. ChwałaTobieJezu24 March 2011 at 00:19

    Brawo Piotrek! A jury i Polsat powinno się zamknąć za publiczne obrażanie Narodu polskiego..

    ReplyDelete
  2. Zgadzam się z Toba, ale najpierw trzeba wygrać wybory, a potem będzie czas na rożne takie...

    ReplyDelete

Z powodu niechcianego spamu,
aby skomentować,
trzeba sie zalogowac